چهارشنبه

{....}

بیشتر اوقات این گونه نیست. یعنی این طور است که از هنگامی که سر روی بالش می گذارد تا بخوابدصفحه ی ذهنش پاک ِ پاک است .رویا که خیر. دیگر رویا نمی پردازد.اما باز هم مغز است دیگر... هزارتو دارد، حفره ها و دره ها و غارها. دریاهایی حزن آلود که گاهی بر می خروشند و گنجِ زیر دریا را رونمایی می کنند.گاهی دو مردش در هم می گلاویزند.
تحریک آرام پرده ی گوش.هوا رو به خنکی گذاشته بود. نمی خواست پنجره را ببندد. کنجکاو بود . خودش را از چشم یک ناظر بیرون اتاق که -از میان فضای حالا خالی از شیشه ی پنجره - به درون زل زده بود می خواست تصور کند. همیشه دوست می داشته که بداند آیا مرد جنگ هست یا نه. جنگ را ندیده بود. خودش را بارها در آن تصور کرده بود. 
انسانی که جنگ را بر می گزیند و پای به جبهه می گذارد برای ابد آنجا خانه کرده. صدای زجه ها و زنجموره های زنان بی شوهر .پسرکانی که حالا مرد خانواده اند. دخترانی که خود را در آب غرق می کنند : «بگذار تنم را آب در خود بگیرد. ببلعد». این است که خاطر رزمندگان را می انبارد، با روحشان در می آمیزد و سرانجام فرزندانی جدید متولد می کند.پس در کاسه ی سر پیممودن مسیری به بیرون را می آغازند و هر قدمی وحشی ترشان می کند.جمجمه را می درند. دژی شکسته. زندانی با دیوار شکافته. از بند گریختگان ِ غریب در دنیای ِجدید پاگذاشته اند.
لنگان به سمت پنجره رفت.پنجره را بست. راه عبورِ نگاه ها را شیشه گرفت و در جایش خزید.لرزی در اندامش بود. صدایی همچون زوزه ازو -هرچند به سختی ولی- شنیده می شد.شب ِ بی پایانی برای رزمنده ی ما بود.

4 نظر:

shahin گفت...

agha kheyli hal kardam dadash, chize jadid up kardi behem begoo

لیلیت گفت...

مطالبتان را خواندم قشنگ بود و بعض الودو این نبش قبر خاطرات چه می کنند با جان و روح ادمی و گاه هرچه سعی می کنی غلبه کنی بر یاداوری می بینی تلاشهایت بیهوده بوده است

لييلت گفت...

من با شما كاملا موافقم برادر كه مشكل مردسالاريه نه مردا ببين من در اون متن هم اشاره كردم اين تحريك شدن ممكنه براي هردوجنس رخ بده و ربطي به مرد بودن يا زن بودن ندارد فقط اينكه بعضي ها مشكلات خودشونو به دوش زنان مي ندازن بده و اين ريشه در تفكر مردسالاري و ابژه جنسي ديدن زن دارد همين از بابت سرزدن و نظر دادن هم ممنون

behrouzios گفت...

lezzat bordam .. fogholade bood makhoosan oonjash ke roozo shab hessesh mikonam :

انسانی که جنگ را بر می گزیند و پای به جبهه می گذارد برای ابد آنجا خانه کرده